Stjernedrys 2018 "Livets lys"

15.04.2018 15:00 Skanderborg Fælled, Skanderborg
Køb billet

Billetsalget er slut

Månen følte sig så alene på den mørke nattehimlen. Hun følte sig ikke hel, og selvom hun var omringet af millioner af stjerner, så manglede der noget. Hun følte sig ikke helt forstået. En dag hviskede Stjernerne til hende. De fortalte om den lysende Sol, som skinnede og strålede så smukt, at hans lys kunne skabe liv. De blev hurtigt forelsket i hinanden.

Teaterkoncerten "Livets Lys" bliver et brag af en forestilling med mere en 100 deltagende kulturskoleelever og kunstnerne Elmøe & Hoffmann, Jon Stage & Juliette Schaufuss. Kulturskolens mange talentfulde elever indenfor drama, dans, billedkunst og musik får forestillingen til at smelte sammen. Det hele bliver løftet op af et storslået lys- og lydshow.

I årets opsætning vil man opleve ægte kærlighed mellem solen og månen, men også hvordan denne stærke tiltrækningskraft får fatale følger.

Elmøe & Hoffmann er en folkduo, der udfordrer den traditionelle folkemusik og som skriver deres egen musik inden for dens rammer. Sammen skaber de noget helt særligt på den nordiske folkemusikscene. Jon Stage er moderne danser og fascinerer, når man ser ham danse. Jons dans har fokus på floorwork, break og improvisation. Juliette Schaufuss er uddannet inden for både ballet, moderne dans og jazz. Udover at undervise i ballet, danser Juliette i Los Angeles.

Arrangementet er støttet af Kulturpuljen, Skanderborg Kommune